måndag 31 juli 2017

Efter en veckas semester

Jag har under en veckas tid: ätit allt, UTOM gluten.
Jag har också ätit mycket av allt 
Alkoholnivån har varit hög.
Inte konstigt med tanke på tvådagars-bröllop och efterföljande tvådagars kusinträff.
Jag har ändå mått ok men känner mig.. smutsig.

Jag drömmer nu om 
alkoholfritt
mjölkfritt
glutenfritt
sockerfritt 
och köttfritt.

Jag vet att detta är hårda krav i semestertider så jag tänker att jag skall utvärdera vad som är viktigast och köra på det under de återstående två veckorna på semestern.

Alkohol - det här är en av de jobbigaste. Jag känner ofta mest att det skall bli "jobbigt" att "behöva" dricka alkohol eftersom jag verkligen inte gillar känslan dagen efter. Sedan blir det ofta tyvärr så att jag på fest ändå dricker för att det är så torrt och tråkigt att inte dricka. Dock har jag under senare tid minskat mitt intag av alkohol och jag brukar vara duktig på att blanda med vatten. 
- Planerar därmed inte att vara alkoholfri, men tänker begränsa mitt intag.

Mjölk - Inte särskillt svårt så länge jag äter hemma, -men så ser ju inte verkligheten ut tyvärr.. Skall inte sätta gränsen så hård här utan tänker mig att det är ok med ost och mejeri i mindre mängd i maten. Men nej till fil/yoghurt/mjölk

Gluten -  Glutenfri it is!!

Socker - Skall hålla mig sockerfri. I alla fall det vita sockret. Bär kan vara ok.

Kött - -det skall väl inte vara så svårt att hålla sig ifrån kött så länge jag får äta fisk, ägg och skaldjur? Jag kör!

Äta: Grönsaker, baljväxter, fisk, skaldjur, ägg, ost, smör, kokosmjölk. (bär)
Begränsa: Alkohol, mjölkprodukter
Undvika: Gluten, Socker, kött

LETS DO THIS!

PS. Har jag sagt att jag börjat med kaffet igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar