lördag 8 juli 2017

PLAN - Utrensning

För att återgå till bra rutiner och ren mat skall jag alltså börja en utrensning bestående av växtbaserad kost. Jag kommer äta både tillagad och rå mat i fast och flytande form. Fokus skall ligga på grönsaker med högt näringsinnehåll.

Utrensningsdag:
Torrborstning, yoga/stretch, varmt citronvatten.

Morgon: Juice/Chiagröt
Lunch: Sallad eller soppa
Kväll: Sallad eller soppa

Mellan måltider: Grönsak/frukt/vatten/koffeinfritt- te
Fortsätta vara aktiv: Promenad/löp/cykling

Jag bävar lite över huvudvärken som lär komma  när jag nu skall sluta med kaffet igen. Onödigt att jag börjat igen kan man tycka, jag klarade mig ändå fint utan långt efter juicefastan. Det handlar så mycket om sociala situationer. När vanan är borta så finns inget behov kvar men helt plötsligt står man där med en kaffekopp i handen som följd av något konstigt underförstått grupptryck.

Funderar på när under dagen skall jag få i mig spirulina/vetegräset. Av erfarenhet vet jag att man inte är redo för den smaken det första som sker på morgonen. Antingen lägger jag in det i samband med lunchen, eller så tar jag det så snart jag kommit hem från jobbet.

INTAG:
Grönsaker - morot, rödbeta, gröna bladgrönsaker, sallad, citron. (bönor, linser?)
Nötter, frön
Kokosmjölk, mandelmjölk
Frukt
Kokosolja, olivolja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar