lördag 8 juli 2017

I am back!

Det är nästan ett år sedan jag körde igång med juicefastan och min resa mot ett friskare jag. Jag har varit igenom olika faser med mer eller mindre strikt kost. I huvudsak har jag försökt fokusera på att få i mig så mycket näring som möjligt och fortsatt vara glutenfri. Mängd mjölkprodukter har varierat i perioder.

Mina svullnader i ansiktet har helt försvunnit
Huden är mycket bättre, inte alls så torr som tidigare och endast lite eksem emellanåt.
Mage fungerar bättre
Jag är piggare, gladare

- Är otroligt tacksam.

Jag vet inte exakt vad som har hjälpt mig men jag är övertygad om att kosten läkte mig.

Trots att jag försöker påminna mig själv om hur jobbigt det varit så försvinner motivationen att hålla mig ren sakta och på sistone har jag börjat hitta glutenfria substitut. Färdiga varor som glutenfritt bröd eller glutenfri pasta. Mer mjölkprodukter och snax har också blivit en del i min diet.

De senaste veckorna har jag fått finnar i ansiktet och har nu också upptäckt finnar på armarna, något som jag inte haft tidigare. Jag tror min kropp vill säga mig något. Det är dags att återgå till det rena livet och jag planerar därför att göra en rening för att komma tillbaka till bra rutiner. Det blir inte en juicefasta som förra gången men en utrensning, - planen skriver jag om i nästa inlägg.

Efter att ha tittat på Fork over knife så är jag också motiverad till att äta växtbaserat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar