söndag 25 september 2016

Avgiftning dag 1(7)

Idag är det en vecka kvar till starten av juicefastan och alltså dag 1 av avgiftningsfasen. Målet är att i slutet av den här veckan vara kvitt kaffedrickandet vilket jag ser som en utmaning då jag idag snittar 4-5 koppar om dagen. På kontoret är det som att dagen inte riktigt startar innan man har fyllt koppen till bredden och först då kan man slå på datorn och börja arbeta.

Eftersom det är söndag idag så behöver jag egentligen inte bekymra mig över vardagens rutiner men jag tänker ändå att det är en bra idé att redan dra ner på mitt intag av det svarta guldet.

Jag har nu också en vecka på mig att förbereda mig och inskaffa allt jag behöver inför min juicefasta. Passande nog hade ICA kampanjpris på en råsaftcentrifug som jag hoppas kunna hämta i veckan. Vidare klickade jag hem spirulina och Rene Voltaires superboost mix green clense för att boosta mina gröna juicer med extra mycket antioxidanter och klorofyll. Ett detoxte med lakritssmak följde också med i kundkorgen.


Idag när jag googlade runt hittade jag filmen fat sick and nearly dead. Den handlar om Joe som är både sjuk och överviktig, juicefastar i 60 dagar och får fantastiska resultat. Helt plötsligt kändes mina planerade 5 dagar som en bagatell. Se filmen här:  http://www.rebootwithjoe.com/about/fat-sick-and-nearly-dead/

Hur gick det med kaffet idag då? Endast en liten cappuccino till frukost blev det. Kände mig trött och sugen på en kopp senare men valde istället en kopp svart te.

Imorgon hoppas jag att jag klarar mig på max en kopp.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar