onsdag 28 september 2016

Avgiftning dag 2 (7)

Jag började dagen med en promenad innan jobbet på 40 minuter. Inget kaffe på hela dagen men svart och rött te. Huvudvärken började komma krypandes vid 10 snåret och höll i sig hela dagen. Jag har aldrig tänkt att jag är beroende av kaffe, utan mer att jag dricker det för att det är gott. Jag blev verkligen förvånad över huvudvärken och börjar mer och mer fundera på hur kaffet egentligen påverkar mig. Vidare innehåller svart te koffein och jag trodde att det skulle lugna huvudvärken lite men nej.

I vanliga fall brukar jag inte äta frukt men jag har tänkt att nu under ”avgiftningen” skall jag öka frukt och grönt i min kost för att inte chocka kroppen under juicefastan. Resultatet av ett ökat fruktintag känner jag snabbt bidrar till ett ökat sug och jag äter mer mat än vad jag brukar på min LCHF kost. Detta sug och även ”friheten” gjorde att jag valde en glutenfri fika men en vän på kvällen. Något jag aldrig hade ens övervägt på min LCHF kost.

Symtom:
Hud på kropp: Lindrigt, men kliande utslag
Hårbotten: Jättedålig
Ansikte: Svullen, röd, torr och flammig. Rinnande ögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar