söndag 29 januari 2017

1 vecka samester

Semester från arbetet, men också semester från strikta kostråd. Jag har undvikit allt som uppenbart innehåller gluten. Jag har ätit glutenfritt knäckebröd istället för färskt morgonbröd, jag har inte ätit pizza eller pasta. Dock kan jag tänka mig att det har varit "dolt" gluten i exempelvis indisk mat eller någon annan gryta jag ätit under vecken.

Jag har också ätit frukt och druckit både cider och vin.

Jag har mått okej. Haft lite känningar kring munnen med torrhet och lite kli/vattniga ögon. Men i övrigt en underbar vecka! När vi var hemma beställde vi glutenfri pizza vilket är premiär för mig. Överraskande bra! Åt resterna idag, och "lika bra" att nu till kvällen äta upp kvarvarande nötter så att ingenting kan fresta mig nu nästa vecka när jag skall köra på som vanligt med kosten igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar