fredag 13 januari 2017

Glutenfri dag 13 - OBS rödighetskänning

Fredag den 13:e och kalas hos en vän!

Jag och min sambo gick och tog ett glas och åt afterworkbuffé.
Jag åt: Potatis, grillspett, oliver, brieost, mögelost, och en sallad med olja, pumpafrön + typ blomkål tror jag. När jag hade ätit halva min andra assiett säger min sambo att det sker något med mitt ansikte.
MYCKET RIKTIGT - rödflammig runt hela munnen. Väldigt märkligt men också intressant. 
Jag var helt utan tillstymmelse till rödighet innan så det här är absolut kopplat till maten.

Misstänker: mögelosten eller köttet (kanske sånt där saltat som jag fick reaktion på hos mamma),

INTAG:
Valnötter + äpple
Köttfärs, broccoli, olja
Äpple+ ägg

Aw: Buffe: Potatis, grillspett, oliver, brieost, mögelost, och en sallad
1 glas rött

På kalaset: Bubbel, vitt vin. Glutenfri tårta, ölkorv, chips, några godisar.

Lite vild dag när det kommer till matväg och kanske också dryck med tanke på mängd.
Dock OK så länge man är tillbaka på banan asap igen.

MÅENDE:
Ansikte: Bra - dock en reaktion vid mat! (som gick ner senare under kvällen)
Hud: Bra
Hårbotten: Bra
Mage: inget?
Energi: Bra

ÄR FORTFARANDE SÅ TACKSAM FÖR ATT JAG FÅR HA BRA ANSIKTE och HUD.
TACK TACK TACK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar