söndag 6 november 2016

Autoimmun paleo - utvärdering

30 dagar har gått fort och varit enklare än väntat. Rent socialt sett är det ju katastrof och jag kan ju inte säga att jag har varit jätteaktiv just i det sociala mer än med mina närmsta och familj. Jag hade såklart önskat att jag fått enastående resultat efter de här dagarna men riktigt så ser det inte ut. Det är dock bättre än innan och jag känner att jag är klar i huvudet samt känner mig pigg.

Ansikte: Har under perioden haft 2 större "anfall" då jag vaknat upp med supersvullna ögon. Ett av fallen kan jag härleda till E-nummer bombat kött. Det andra fallet vet jag inte, var det extra stress? Var det saltet? Jag har ingen aning. Jag har också under perioden fått känna på några dagar med helt fantastiskt ansikte. Kände verkligen en lättnad och det var bara SÅ SKÖNT. Vidae går det upp och ner med rodnad och torrhet i ansiktet.

Hårbotten:
Har varit skitdålig SÅ länge. När det var som värst var det verkligen katasrof. Nu är det jobbigt att det flagnar och kliar men det kliar inte allt som det gjorde..

Mage: Har fungerat bra under perioden men har blivit gasig nu det senaste.

Energi: Toppen-energi och härlig motivation innifrån.

Kropp: Har tampats med mina konstiga plitor under hela periodern. Tycker kroppen inte är lika torr längre men har fortfarande mitt eksem och smörjer fler gånger dagligen.

Övrigt: Torra slemhinnor som kliar!

Jag har läst på om histaminintollerans vilket stämmer väldigt bra in på mig. (hudbesvär, torr näsa/rinnande ögon, torra slemhinnor, uppblåst mage) Innan jag gör några förändringar vill jag dock vara helt förberedd. En kost avsedd för histaminöverkänslighet kommer troligen bli ännu mer utmanande och krångligare. Än så länge kör jag alltså på med den autoimmuna kosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar