söndag 16 oktober 2016

Autoimmun paleo dag 10

Söndag och mycket riktigt vaknade jag upp svullen och irriterad i ansiktet. Det kändes ganska nedslående måste jag säga då jag under veckan känt att ansiktet blivit bättre och bättre. Sedan trots att man följt protokollet till punkt och pricka så blir det såhär.

Vi hann äta rotmos och fläsklägg till frukost och gå en promenad tills vi började prata om läget i mitt ansikte.. Det var mamma som rannsakade gårdagens intag och undrade då högt: Det är väl inga konstigheter i fläsklägg? En snabb googling och svart på vitt har vi svaret: Joho då, strimmat fläsklägg innehåller flera oklara E-ämnen! KAN det vara det jag reagerat på?

Det var ju väldigt olyckligt att jag hunnit få i mig mer fläsklägg till frukost också, men faktum att jag kanske är en orsak på spåren taggar mig att fortsätta och verkligen vara mer uppmärksam.

Intag:
Rotmos och Fläsklägg
Te + kokos
Makrill + blomkål + mangold + palsternacka
1 morotsjuice + 1 äpple

Mår:
Ansikte: Svullen och röd och irriterad
Kropp: Utslag som kliar
Energi: Trött, sov mitt på dagen (tror det har med reaktionen att göra)
Mage: hård
Hårbotten: bättre än innan kokosoljan men SÅ IRRITERAD OCH KLIAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar