söndag 2 oktober 2016

Juicefasta dag 1

Äntligen!
Startade dagen med min nya morgonrutin: Torrborstning, yoga och ett glas varmt citronvatten. Härligt,

Vid 9-tiden kunde jag inte hålla mig längre och supertaggad började jag med en morotsjuice. Det blev en slabbig historia. Juicemaskinen som jag senare upptäckte har sugproppar undertill satt inte fast i bänken så när jag tryckte ned morot i maskinen och satte på så rörde sig hela maskinen, pipen till själva kannan åkte ur och jag fick juice över både mig och hela bänken.

Efter ett tag fick jag still på maskinen och resultatet blev fyra olika blandningar:

Reddie
Rödbeta
Morot
Citron
Ingefära

Greeny
Selleri
Citron
Kål
Äpple
Ingefära

Persil
Persilja
Citron
Äpple
Vitkål
Kokosvatten

Sunshine
Morot
Gulbeta
Chilli
Ingefära
Citron

Reddie är min absoluta favorit. - Så fräsch och god. Rödbetan är också väldigt tacksam då den ger förvånansvärt mycket juice. Under själva processen blev det lite avsmakning och när jag var klar blev det just en Reddie som första mål.

Har än så länge mått bra och haft energi till att ta en promenad. Har hunnit dricka min andra juice och för första gången testat spirulina. Det var inte någon smaksensation, bara hålla för näsan och dricka. Jag blandade en tesked och fick då tvinga i mig två shottar. Jag hoppas det är så bra som folk skriver.

Planen för kvällen blir att förbereda morgondagens juicer och läsa Ulrika Davidssons bok DETOX.

Hud: OK. Utslag men inte så torr
Ansikte: Lite svullen och torr
Hårbotten; Inte inte inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar