lördag 1 oktober 2016

Avgiftning dag 7 (7)

Eftersom jag troligen kommer sakna att tugga de kommande dagarna valde jag det crunchigaste jag kunde tänka mig som sista måltid: knäckebröd. (Glutenfritt såklart.)

Idag var det kalas och som väntat blev det inte mindre mat än vanligt, snarare mer. Jag tänkte väga mig imorgon bitti för att kunna jämföra fler parametrar före och efter juicefastan, men det är inte precis något jag ser fram emot. Det känns som att den senaste veckan har bidragit till plus på vågen. Vill dock understryka att idén med juicefastan inte är viktnedgång utan att jag vill rena mig och jag drömmer om att det skulle i längden läka mig.

Jag kikade in på facebookgruppen juicefasta och blev riktigt inspirerad. Vad många människor som kör juicefasta i 30-40 dagar! Otroligt. Många skriver att det är lätt efter just de 5 första dagarna, kanske får jag mersmak och kör en längre tid?

Nu är jag i alla fall helt redo, jag har fått hem min råsaftcentrifug och jag handlade idag nedan:

Morötter
Rödbetor
Gulbetor
Ingefära
Citroner
Ananas
Persilja
Selleri

Jag har läst att det är många som tycker det är dyrt att juicefasta, men min handling gick på ynka 149 kronor. Jag undrar hur länge detta kommer räcka, 1-2 dagar? Vi plockade också lådvis med äpplen hos mormor vilket passar perfekt nu! Det skall bli så kul att testa imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar