söndag 9 oktober 2016

Plan för upptrappning / Framtida kost

Under upptrappningen kommer jag att att successivt lägga till fast föda i vegetarisk form. Det kan vara tillagat eller otillagat, - morotssoppa, grönsaker i ugn eller en grönsak rätt upp och ner. Jag kommer att drastiskt dra ner på frukt men fortsätta att få i mig citron.

Allt eftersom kommer jag introducera mer och mer fast föda. Kyckling eller fisk är att föredra som första protein-intag.

När upptrappningen är klar skall jag fortsätta med Paleo för autoimmuna sjukdomar. Ju mer jag läser om autoimmuna sjukdomar så är det verkligen slående vad jag känner igen mig. ”Diffusa symptom som läkare inte kan hitta någon förklaring på”. Det finns ett komplett program (eller protokoll som Karl Hultén kallar det) som man skall följa. 

Vad jag kommer äta:

Kött/fisk/kyckling (ekologisk och/eller närproducerad)

Morot, Palsternacka, Sötpotatis, Rödbeta
Broccoli, Blomkål, Vitkål, Grönkål
Spenat, Grönsallad (Ruccola, isberg)
Lök och vitlök.
Ingefära, Citron, Äpple

Olivolja, Kokosolja, Rapsolja

OBS: inte tomat.

Det är alltså i grunden en Paleokost men förfinad. Jag har ovan valt ut de livsmedel som faller mig i smaken, det fullständiga protokollet innehåller fler livsmedel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar