söndag 23 oktober 2016

Autoimmun paleo dag 16

Igår lördag.
Bättre ansikte vid uppvaknande, absolut. Dock slitet och lite halv svullet.
Egentligen vill man ju bara stänga in sig och inte träffa någon, det är till och med jobbigt att min pojkvän ser mig i det här skicket. Jag saknar så känslan av att känna mig snygg och fräsch. På jobbet exempelvis så känns det som att jag undviker folks ögonkontakt och vill helst inte gå till kaffemaskinen när jag ser att någon annan redan är i köket.

I vilket fall, jag följde med min pojkvän ut till hans föräldrar vilket var lyckat. Det är nog bra att hålla sig sysselsatt istället för att bura in sig och tycka synd om sig själv.

Ansiktet kändes bättre ju längre dagen gick..

INTAG:
Morotssoppa
1 avocado + lite kokos
Lövboff, morot, blomkål, lök.
lite kokos.

MÅENDE:
Hårbotten: najsdålig
Ansikte: börjar återgå till normal form men torr+ eksem
Hud: Samma plitor/kliande prickar + lite exem. Inte sådär flagande torr som jag kan vara.
Energi: OK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar